Selamat Datang Member Member Kami Unite Gila!

Ruang Chat Box Berdaftar ! Jom Chatting ! Kami Unite Gila !

Cerita Raya Aku

Monday, August 16, 2010 Jam 6:22 PM

Cerita Raya dari sahabat KAMIUNITEGILA!...

Aku suka hari raya,.muhong sangat la kalau ada sapa-sapa yang kata dia tak suka hari raya kan,.ada cerita sedih,ada cerita happy,ada cerita lawak..hehe..kalau nak cerita pasai hari raya ni,..banyak benda kita boleh cerita,.baju raya,kasut raya,kuih raya,sampin raya,songkok raya,tudung raya,sependa raya(ada ka?),lemang raya,ketupat raya,duit raya,hantu raya,mercun raya,suraya dan macam-macam lagi yang kita boleh rayakan..

Syok kalau jalan-jalan kutip duit raya kecik2 dulu,..xyah muhong la,.semua mesti penah punya merasa kutip duit raya ni,..sapa x penah dia x legend,..hahaha..bejalan keliling kampong dgn membe2..(nek beskal pon ada,tapi dulu aku xdak beskal,.aku tulis bejalan ja la…hahaha) hat mana yang kemarin dulu tu gaduh masa men polis sentri ka,..gaduh berebut sapa nak jadi mak masa men masak2 ka,..semua pakat baik balik,.betoi dak??x btoi mampoih pi hampa la,..cerita aku kan..kahkahkah,..tapi tu dulu la,.zaman belas2 taun dulu,.lani kalu,.nak biaq budak2 jalan pon xbrani dah,.lagipun lani mana ada dh semangat kutip duit raya mcm dulu2,.budak2 lani stail tggu duit org mai bagi duit raya,.ngadap tivi,ngadap pi es,.duit raya pon x heran dah,.kupang2 pon xmain dah lani,..depa main ringgit2,.habeh koman pon seringgit la kan,.hampa jangan buat perangai rajin pi jalan kutip duit raya plak raya ni,..dah besaq woi,.layak bagi duit raya dah pon,..

Tu x cerita lagi pasai lawan kumpul duit raya,..duit sapa yang paling ramai,..eh,..banyak..dulu kalau dapat kot lerong 60 70 ringgit tu dah kira legend dah tu,.kasut raya,baju raya xyah cerita la,.semua ada la,..kasut ada lampu,kasut meqelit2,kasut ada tumit kaler merah..pakat dok tayang semua pagi2 raya tu,..padahai esok2 tu,.selipar jamban jugak la yg dok pakai..yala,..ada ka orang men tuju kasut pakai kasut ada lampu,kasut meqelit2,kasut ada tumit kaler merah...xdak kan..tapi,.apadahal,..janji pagi raya,.aku yang paling begaya..pakai sekali pon xpa,..esok2 kalau mak ayah nak bawak bejalan pi zoo Negara kat kelumpo boleh pakai balik..kan..hahaha…

Kalau nak cerita pasai balik kampong masa raya memang xboleh la,..sebab kampong aku depan rumah ja,..haha,..yang lagi satu tu kat kampong sebelah ja,.so..aku xdak la pengalaman2 balik kampong kalau nak cerita pon kan,.xpa,..hampa ada kampong,nnti hampa cerita plak apa yang syok masa balik kampong..aku xdak kampong..hehe..tapi dulu aku suka masa raya sebab sepupu sepapat ak semua pakat balik kampong,.depa ada kampong,.kampung depa rumah nenek aku..rumah nenek aku sebelah rumah aku..hehehee,..so..secara x lansung depa balik rumah aku la kan..syok kumpul ramai2 ni..tambah2 kalau sepupu aku yang dok kelumpo tu balik..hebat tu kalau ada sepupu dok kelumpo,..kecik2 dulu jahil lagi,..dok igt kelumpo tempat paling best,..lani,..jgn tanya,.boleh2 tu jejak pon xmau,..bersyukur sgt la xdok kelumpo nu,..apa barang nak kencing pon kena bayaq 2 ringgit…..

Cerita raya masa besaq ni pulak lagi la syok..kalau kecik2 dulu bejalan keliling kampong kutip duit raya,..lani besaq beraya rumah kawan2 la pulak kan..konvoi ramai2,.perghh,..syok wo..xdapat duit raya pon xpa,.janji boleh jumpa membe2 kumpul ramai2,sembang2..btoi dak??aku jawab btoi..ni cerita aku,..xbtoi,.buat cerita hampa seniri,..hahaha…masa tu la nak cerita pasai unibersiti,pasai qeja,pasai merka,…………

.

.

.

Ya…sekarang aku dok unibersiti,..unibersiti aku kat bandaraya kota keriangan(riang la sangat)..aku dh ada kampong nak balik masa raya..raya ni aku kena balik kampong..kalu x balik kampong aku xdak baju raya,kasut raya,kuih raya,sampin raya,songkok raya,tudung raya,sependa raya(ada ka?),lemang raya,ketupat raya,duit raya,hantu raya,mercun raya,suraya dan macam-macam lagi yang kita boleh rayakan..aku x qeja,.jadi,aku xdak duit sendiri nak beli semua tu,.mak aku yg belikan lagi,.jangan la mengata,…...esok aku qeja aku beli la plak kat mak aku benda2 tu..merka aku xdak lagi..teman tapi mesra pon aku xdak,..kalau ada boleh balik kampong sekali kan..nak buat mcm mana..kalau nak balik kampong pon aku kena naik bas,.nak naik bas balik kampong aku kena ada tiket,..tiket kena beli..masalahnya…….

.

.

.

.

.

.

Tiket dah abeh woi……………….


p/s: Ya,..cerita panjang2 ni sebenaqnya hanyalah untuk menagih simpati nak mintak tiket raya,..tu pon kalau simpati..xpon sapa2 yang ada kenderaan tu tumpang2kan la aku balik raya,..harap ada yang simpati,..penat aku taip ni weh,.tu pon mintak pinjam kompiter membe…nasib bek dia bg…tenkiu membe,..nanti kalau ada yang nak bg tiket balik raya tu,..aku tenkiu la plak kat dia,…hehehe…….

p/s admin: sapa2 yang simpati nak menolong sila hubungi admin..email sahaja......ataupun anda boleh menghubungi admin secara terus di facebook KAMIUNITEGILA!...=)

Read More......

AlFatihah........

Sunday, January 3, 2010 Jam 8:26 AM

bt pengetahuan rkan2 sume.
rakan kta Zanariah Mohd Desa baru saja kehilangan ayahnya..
mari la sma2 kte sedekahkah Al-Fatihah bt arwah agar arwah tenang kat sana..
Al-Fatihah....



Read More......

Baru Balik Pangkor

Monday, December 21, 2009 Jam 9:39 AM

Penglaman yang sangat best bersama2 rakan2 seperjuangan di Sekolah dulu, read more utk tatapan gambar





Read More......

Kenuri Rumah Mat pai.......

Wednesday, December 16, 2009 Jam 3:20 PM


untuk lebih jelas, sila klik pada gambar kad diatas.........


Read More......

KAMI UNITE GILA! | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com